22

www.salon.com
咦,蠻快的又一年了,我二十二歲了。

芬蘭跟香港不同,這邊生日不是什麼特別大的日子,如果你希望大事慶祝一番,自己動手動腳吧﹗你壽辰便你作東,邀請客人與你同慶時光。好的是你可以隨自己意願幹,但是便沒有驚喜了。我還是喜歡香港的做法,友人安排所有事物,人出現便行了。當然我並不要求每年一驚喜,指的是朋友的心思也是自己的一份幸福而己。

我本人非常懶,要自己去辦生日,很難,十分難﹣懶。本來計劃生日正日去姆明世界逛逛,行程有改動,取消了。但今年的生日禮物全都很棒,驚喜﹗嘻﹗其實我很簡單,只想在這跟大家說聲謝,香港的在外國留學打轉或工作的,還有芬蘭的,我是個幸福孩子氣的寵兒。

不知道我四十時有沒有成熟女人味,還會跟現在或跟中學的我一樣有動力去跳﹖
PS 誰跟我去姆明世界﹖﹖﹖

Gee, another year is bygone and I am twenty two.

The Finnish and Hong Kong values are quite different. People here do not celebrate or roister their birthdays that much. If you would like to have fun and party, you have to organize it yourself. In other words, you are the host/ hostress, who invite guests to join you. The advantage is that you can have everything in your own way but then, there will not be any surprises for you. As a Hongkonger, I still prefer our way. Once your dearest friends have organized "the event", you just need to show up and enjoy it. I am not explicitly commanding that surprise is a must. I simply appreciate the effort made.

As all of you know, I am a lazy bug. Ask me to organize myself, fat chance. Originally I planned to go to the Moomin World on my birthday, which was subject to change, and indeed changed - cancelled. Buuuut, the presents I have received this years are awesome, surprise! Yea! I just want to say thank you to all of you, to the ones in Hong Kong, abroad doing something or working, of course in Finland as well. I am indeed a spoiled lucky girl.


沒有留言:

張貼留言